יום שישי, ינואר 01, 2010

2009 - פאריסון מסכמת שנה

הנה מבחר מהאלבומים שהרביתי לנגן בשנה החולפת.



ללא ספק האלבום הטוב ביותר שיצא השנה ובעשור כולו. אלכסנדר אבראו מקליט יצירת מופת מהוקצעת ובשלה שלכאורה אינה מספקת משהו חדש שלא נראה בעבר. זו אולי ההוכחה שאלבום טוב צריך בעיקר מלודיות מצוינות. ברם, החצוצרה והקול החם של אבראו לא מזיקים ונותנים את המגע שהופך אלבום גדול למופתי.



בסך הכל אלבום די מאכזב שמזכיר מאוד את האלבום הקודם (והמצוין) Chappeando . אחרי שהתרגלנו לסטנדרט הגבוה של פורמל אין ספק שלא קיבלנו את התמורה הרגילה. יוצא דופן הוא הלהיט Me Mantengo ששר ללה גונזלס המוכשר. שיר הסלסה הטוב ביותר של שנת 2009.



עוד הפקה מהוקצעת מבית היוצר של סיגאלה המראה שמבצע טוב יכול להפיח רוח רעננה גם בנדושות שבקלישאות הלטיניות. דיסק שכבש אחר כבוד את ברי היין בתל אביב שצצו השנה כפיטריות אחרי הגשם.



הדיסק הזה יצא ב2008 אבל הגיעה לתודעה שלי רק השנה. דיסק בכורה מקסים לזמרת ישראלית צעירה שהולכת בדרכה של יסמין לוי ומקליטה תקליט מקסים הכולל יצירה מקורית וביצועים מעולים לשירי לדינו מסורתיים. לקרבסי יש קול הרבה פחות מלודרמטי וכבד מיסמין מה שהופך את השירים לנגישים במרבית שעות היממה (ולא רק כשבא לבכות...)


ואם השתמע איזו שהוא דבר ביקורת על יסמין לוי הרי שאין שמח ממני על מתנת סוף השנה שקיבלנו מהזמרת הישראלית המצליחה ביותר בעולם. מה לא נכתב, הולל וסופר ועדין נדמה שסופרלטיבים לא יספיקו. שימו יד על Santir ולא תתחרטו.
יסמין לוי משתמשת בכישרון רב בקול שלה ומקליטה דואטים עם הלני ויטאלי ואביה המנוח. ביצוע מצוין להללויה של ל. כהן מאפשר למי שעוד לא מכיר להתחבר ליוצרת ישראלית גדולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה