יום שישי, ינואר 22, 2010

טימבה - דור ההמשך


האלבום החדש של Tumbao Habana עורר לא מעט התרגשות בקרב קהילת הבלוגרים המכסים את סצינת הטימבה הקובנית.

הסינגל הראשון ,(Padrino) בתוספת שמועות שהגיעו ממקורבים, עוררו תקוות שהנה הולך ומתבשל לו האלבום הגדול הראשון של 2010 .

Tumabo Habana הוא הרכב צעיר במונחים של הרכבי טימבה. פסקואל קארבחה, מנהיג את ההרכב מזה 13 שנים במהלכן הקליט ההרכב 2 תקליטים שלא עוררו הדים רבים.

התקליט החדש של ההרכב - Mambo Duro הולך לשנות את פני הדברים. אחרי שנים של דומיננטיות של הרכבים ותיקים במצעדים (למעט ( Habana D'primera נדמה שהנה מגיע דם חדש לרחבה. הרצועות Mambo Duro, Y tu quisieras saber, Ella no tiene na מכילות אנרגיה, גרוב ומקצבים משתנים בדיוק כמו שטמיבה צריכה להיות. יחד עם זאת ישנם מספר דברים המונעים מ Mambo Duro להפוך לאלבום גדול באמת.

ראשית, ההפקה המוסיקאלית לוקה בחסר ואוירת הסאונד הכללית היא אנרכוניסטית במקצת. לצד זה, בולט החוסר בסולנים טובים בעלי כריזמה קולית. אלו, היו יכולים לקחת בקלות את האלבום למקום אחר.

אחת הרצועות אשר ממחישות את ההבדל היא La Familia Cubana אשר בה נוטל חלק בשירה ונגינה אלכסנדר אבראו, מיודעינו מ-Habana D'primera. . אני בטוח שאם ההפקה המוסיקאלית והשירה היתה מופקדת בידיו הוא היה לוקח את Mambo Duro צעד אחד קדימה. רצועה מצוינת.

לסיום, טוב יעשה קארבחה אם יוותר על בלדות מעצבנות (Devuelvame la vida) ולהיטי בצ'אטה (ישמור השם!)

אני בטוח שהצלחת האלבום תאפשר לקארבחה למשוך להרכב הנוכחי של Tumbao Habana זמרים מוכשרים ולהשקיע יותר בעתיד בהפקה מוסיקאלית מהוקצעת הרבה יותר. אם הוא יצליח לשמר את רף היצירתיות שהציב ב-Mambo Duro אז הוא צפוי לפרוץ לקו הראשון של הרכבי הטימבה בהוואנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה