יום רביעי, ינואר 27, 2010

דיגו אל סיגאלה בתל אביב


ביום שלישי נכחתי בהופעה של דיגו אל סיגאלה בהיכל התרבות בתל אביב.

סיגאלה, מלווה בקונטרבס, פסנתר, גיטרה וכלי הקשה פתח בשורה של להיטים מתוך שני אלבומיו האחרונים Lagrimas Negras ו-Dos Lagrimas . שני האלבומים הם פרי שיתוף פעולה עם הפסנתרן הקובני בבו ולדז ובהם נטל הצמד שורה של להיטים לטינים שנטחנו עד זוב דם והפיחו בהם רוח חדשה.

ולדז לא הגיע לארץ אבל הנגנים של סיגאלה חיפו על העדרו.הסאונד בהיכל התרבות היה מצוין והתאורן שניסה לשוות למופע מימד דינאמי מבלי לפגוע באינטימיות הצליח במלאכתו.

הקהל ששילם את מחיר הכרטיס המופקע (אולם מלא למחצה) אוהב את סיגאלה ומכיר היטב את יצירתו. קריעות העידוד שנשמעו מידי פעם שברו את הקרח וככל שהתקדם הערב נראה היה שסיגאלה וחברי ההרכב מרגישים בנוח על הבמה.

למרות שהמופע נצמד לרוח ההקלטות באולפן, כלומר עיבודי ג'אז לטיני ושירת פלמנקו דומיננטית נראה שסיגאלה מנסה מידי פעם לצאת מהתבניות המוכרות של האלבום ולהגיש לנו משהו חדש.ובכל זאת, לא מספיק לטעמי. מופע חי טוב משלים את התקליט ולא מחקה אותו.

בחלקו השני של המופע עבר סיגאלה לשירת פלמנקו מסורתית בקטע ארוך למדי ששימש כאתנחתא ראויה לפני סיום רווי להיטים – שכלל את Lagrimas Negras וכמובן La Bien Paga שנכתב במקור על ידי Ramon Perollo וזכה במהלך השנים לאין ספור גרסאות כיסוי.

זה האחרון הותיר בי חותם כה עמוק שהחלטתי לתרגם אותו לעברית.


משולם במלואו


אני לא חייב לך כלום

אל תבקשי ממני דבר

הזמן לעזוב, אנא ותרי

שלמתי בזהב עבור גופך השחום

אל תסנטי בי, נסיים את זה יפה

אני לא אוהב אותך

את לא אוהבת אותי

את מה שנתת אני לא ביקשתי

אל תגידי שאיבדת הכל

גם לי אבד דבר


משולם במלואו

אם את כאן זה אומר שהכל משולם במלואו

כי קניתי את נשיקותיך

בעבור חופן מטבעות

משולם במלואו, משולם במלואו

הסכום שולם במלואו אישה

אני לא בוגד בך

אני אוהב אחרת

וזה לא חטא בו אני מתבייש

היא לא התמסרה לי בקלות

פשוט נתנה לי נשיקה מהלב

הנשיקה היחידה עבורה לא שילמתי







דיגו אל סיגאלה הוא ערס צועני. הוא עונד תכשיטי זהב, מתלבש, מתנוענע וגם שר כמו ערס, אבל לזכותו יאמר שהוא ערס עם נשמה גדולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה