יום שבת, פברואר 11, 2006

שנת "בראזיל" בצרפת


בכל שנה בוחר משרד החוץ הצרפתי מדינה אחרת, אשר לה הוא מקדיש את השנה. בשנה שעברה הייתה זו סין שנבחרה, ובמהלך השנה שחלפה הייתה זו ברזיל. הארץ הנבחרת זוכה לכבוד מלכים, ולתקציבים שמנים מצד משרד התרבות הצרפתי שממן תערוכות, קונצרטים ועשרות אירועי תרבות אשר מוקדשים לארץ הנבחרת ומאפשרים לקהל הצרפתי להיחשף למכלול התרבותי העשיר שהיא מציעה. עצם הפרויקט הוא כשלעצמו ראוי להערכה ולפירוט נוסף ואני מבטיח שבאחד הפוסטים הבאים אני אתאר בהרחבה את הפעילות של AFFA ,אגודה שאחראית על ניהול הפרויקט מטעם משרד החוץ הצרפתי.

התמזל מזלי והשנה החולפת יוחדה לברזיל. ארץ שריתקה אותי מאז ומתמיד, ובשאיפה אני אזכה לבקר בה לראשונה בקיץ הקרוב. אז הנה כמה תמונות מהשנה שחלפה ומהאירועים בהם נטלתי חלק ביחד עם עוד אלפי פאריסאים ומהגרים ברזילאים נלהבים. (כל התמונות צולמו ע"י Peter Gabor). אני מקווה שהם יעבירו לכם חלק מהטירוף שהיה מנת חלקי וחלקם של אלפי פאריסאים נלהבים שגדשו את מלאי האירועים והקונצרטים בהם נטלו בכירי המוזיקאים הברזילאים.


תהלוכת בטוקאדה בגני לוקסמבורג – אחד המראות הסוריאליסטים ביותר שראית י בחיי. עשרות נגני בטוקאדה ורקדניות סמבה הרעידו את ארמון הסנאט הצרפתי, מה שהיה בעבר משכנה של גברת מדיצ'י האיטלקיה, בקיצור - לב ליבה של האצולה הארופאית הקלאסית.



האחת והיחידה – דניאלה מרקיורי – מרימה את כיכר הבסיטליה. דניאלה נטלה חלק בקונצרט ענק בו נטלו חלק – סאו ג'ורג, לנין, מריה בטאניה, ג'ורג' בן ו..ג'ילברטו ג'יל – שר התרבות הברזילאי.

ג'ילברטו ג'יל בייחד עם דניאלה מרקיורי - אתם מתארים לכם את לימור ליבנת, שרת התרבות של ישראל מגיעה לכיכר הבסטיליה ונותנת שעה וחצי של הופעה מטורפת....

Moro num país tropical abençoado por Deus
E bonito por natureza mas que beleza, em fevereiro, em fevereiro
Tem carnaval, tem carnaval, tenho um fusca e um violão
Sou Flamengo e tenho uma nega chamada Tereza
Sambaby Sambaby sou um menino de mentalidade mediana
Mas assim mesmo feliz da vida pois eu não devo nada a ninguém
Pois sou feliz, muito feliz, comigo mesmo.
Sambaby Sambaby eu posso não ser um band leader, pois é
Mas lá em casa todos meus camaradas me respeitam, pois é
E essa é a razão da simpatica de poder do algo mais e da alegria...

בקיצור היה כיף


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה