יום רביעי, יוני 22, 2011

כגודל הציפיה...

אני שומע עשרות אלבומים בשנה. רובם לא מוצאים את דרכם לבלוג מכיון שאני נמנע מלכתוב על אלבומים שאני לא אוהב.
הפעם בחרתי לחרוג ממנהגי ולכתוב על שתי אמניות שאני מאוד מעריך. שתיהן מגיעות מעולמות שונים מוסיקלים שונים והסיבה ששתיהן מצאו את הדרך לאותה רשימה היא הציפיה שעוררו בי אלבומיהן הקודמים והאכזבה שנחלתי מיצירתן החדשה.

מור קרבסי - Daughter of the spring





אלבום הבכורה של מור קרבסי  The beauty and the sea הוא אחד האלבומים האהובים עלי. לראיה בחרתי אותו כאחד מחמשת האלבומים הטובים שסיקרתי בשנת 2009. לצערי, באלבומה החדש Daughter of the spring קרבסי ושותפה ליצירה ג'ו טילור לא מצליחים לשחזר את המלודיות הנפלאות שהיו מנת חלקו של האלבום הראשון.
מרבית השירים פשוט אינם טובים מספיק לטעמי  והאלבום אינו מתחבר לכדי רצף אחד.
בולטים לטובה "יסמין" ו"Asentada en mi ventana".
אני בטוח שזו לא המילה האחרונה של מור קרבסי והיא עוד תמצא את דרכה לרגש את המאזינים כפי שעשתה באלבומה הראשון.





Omara Portuondo & Chucho valdes - Omara & Chucho



צ'וצו' ולדז נחשב לאחד משלושת הפסנתרנים המובילים כיום בקובה. עומארה פורטונאדו היא זמרת הסון/בולרו הבלתי מעורערת של האי.
 שניהם כבר לא ילדים (69 ו 80 בהתאמה) וזה הוא לא שיתוף הפעולה הראשון בינהם. כל אלו יצרו ציפיה לאלבום מיוחד שיסמן עוד פסגה בקרירה מפוארת.
Omara & Chucho הוא אלבום נוגה אשר מזכיר מפגש בין נגן ברים מזדקן לזמרת שנעוריה כבר מאחוריה. יש שיראו בכך משהו נוסטלגי להתענג עליו, באופן אישי היה לי קשה להתחבר.
אם מבודדים את נגינת הפסנתר של ולדז ואת שירתה של פוטנואדו מבינים שלשניהם יש יכולות נדירות, אולם משהוא בבחירת השירים והעיבודים המינימליסטים מפספס בעיני.
יוצאת מהכלל היא הרצועה Esta tarde vi llover בה מתארח וינסטון מרסילס בחצוצרה. שאר הרצועות מתחברות לכדי אלבום ג'אז טוב שנעים לשמוע ברקע אבל  לא מצליחות לחדור מעבר.



להורדה

5 תגובות:

  1. אנונימי5:00 לפנה״צ

    האלבום החדש של מור קרבסי עולה על קודמו. הוא מגובש יותר מוסיקלית, לוקח את הלאדינו בצורה חצופה לכיוון של מוסיקת גאז' , קלאסית, ופאדו, נותן לשירים העתיקים החייאה ששום יוצר לא עשה. לפי מיטב הבנתי, ומאחר ואני דובר ספרדית, הרי שהאלבום כולל לא רק לאדינו אלא שירים בספרדית. מכאן אני מבין שמור קרבסי ביקשה ליצור אלבום רחב טווח, הכולל לא רק חובבי מוסיקת לאדינו אלא בכלל אלבום מוסיקת עולם, ומכאן אולי הקושי שלך לקבל את השוני באלבום זה. אכן הוא מורכב מקודמו. מעולה!

    השבמחק
  2. אנונימי4:37 לפנה״צ

    אחרי מספר האזנות לאלבום השני של מור קרבסי הפכתי לשבוייה שלו. זה הדיסק היחיד שמתנגן אצלי באוטו מאז הגיע לידי. לדעתי הוא יותר מורכב מהראשון אבל מבחינה מוסיקלית כל שיר הוא יצירת מופת. שיר הערש באלבום (שיר אמהות) מצמרר כאילו נכתב לפני שנים, יסמין מרטיט לב. זמרת נדירה, אלבום מופלא. הקשב לו כמה פעמים ותרגע.

    רעות - חיפה

    השבמחק
  3. אין עליה. ראיתי אותה בהופעה בלונדון. שני האלבומים מצוייינים. השני בשל ואינטילגנטי ופחות עממי מהראשון. הקול שלה הוא שירת המלאכים בגן עדן.

    השבמחק
  4. אנונימי10:30 לפנה״צ

    כדאי לקרוא ביקורות על האלבום המדובר באירופה. מאמר הביקרות האחרון שקראתי על האלבום הזה קיבל חמש כוכבים באחד המגזינים הכי נחשבים למוסיקת עולם. באתר של מור קרבסי יש ביקורות מהעולם וכולן משבחות ומהללות. לפני ששמים כותרת "כגודל הציפיה כן גודל האכזבה" צריך להשקיע חשיבה ולעשות שעורי בית ולהתעדכן בביקורות מהעולם. כגודל הציפיה מאדם שיתן בייקורת אחראית כך גדול האכזבה. אלבום מדהים, זמרת יחודית, או כפי שמכנים אותה "הדוייה הבאה של סצנת מוסיקצ העולם". ממני, שדרן רדיו.

    השבמחק
  5. שדרן רדיו,
    תודה על התגובה.
    הבלוג משקף את דעתי האישית ואני דווקא משתדל להמנע מקריאת ביקורות במקומות אחרים לפני שאני מגבש אותה ומעלה אותה על הכתב.
    כפי שאתה מתרשם משאר התגובות - ישנם קוראים שחלוקים על דעתי.
    מור קרבסי היתה ונשארה אמנית מצוינת. אני בטוח שעוד אכתוב עליה בעתיד.
    יחד עם זאת, אני עדין מתחבר פחות לאלבומה השני.
    פאריסון

    השבמחק