יום שישי, דצמבר 31, 2010

האלבומים הטובים ביותר של פאריסון - 2010



חמשת האלבומים הטובים ביותר שיצאו בשנת 2010 על פי פאריסון

De que Estamos Hablando - Elito Reve y su Charangn



לצערי שנת 2010 לא היתה השנה של המוסיקה הקובנית. אומני סון ותיקים דוגמת , Sierra Maestra ואליאדס אוצ'ואה הוציאו אלבומים מאכזבים וסצינת הטימבה נפלה לתרדמת. חבל ההצלה נזרק מכיונו של אליטו רווה אשר ממשיך את התנופה מהעשור הקודם עם תקליט מצוין שיצא באוגוסט השנה.
עם להיטי ריקודים דוגמת Open the door ו Agua para yemaya וביצועי צ'אנגוי מסורתים לקינוח (Elegia a Elio Reve) האלבום De que Estamos Hablando מתמקם בקלילות ברשימה ומוכתר אחר כבוד כאלבום הטימבה של השנה.

Gilberto Gil - Fe na Festa


לפני שבוע פורסם שג'ילברטו ג'יל יגיע להופעה בישראל . התיזמון מצוין מאחר וג'יל השיק השנה את אחד האלבומים הטובים ביותר שלו. ב Fe na Festa חוזר ג'יל למקצבי הפוהו שכל כך מזוהים עם צפון ברזיל ומקליט תקליט שמדיף "עדכניות מיושנת" מהסוג הטוב ביותר.

Yamandu y Domiginguinhos - Lado B


למרות ש Lado B הופק ונוצר בבראזיל הוא מדיף ניחוח צרפתי מתחילתו ועד סופו. האלבום הוא כולו יצירות אינסטרומינטליות שמצליחות לייצר אוירה מרגיעה ואופטימית. זה הוא ללא ספק אלבום האספרסו והקוראסון האולטימטיבי וככזה מגיע לו להשתלב בספרית הקבצים האלקטרונים שלכם.

Diego el Cigala - Cigala & Tango


זה כלל לא פשוט לקחת יצירות קלאסיות, על סף הקיטש, ולצקת בהן עינין מחודש. אמן הפלמנקו הספרדי, דיגו אל סיגאלה, עושה זאת פעם אחר פעם והשנה עם דיסק חדש ומצוין בשם Cigala & Tango. סיגאלה, הפעם ללא הפסנתר של בבו ולדז, נסמך בעיקר על נגינת גיטרה ועל יכולות הביצוע המופלאות שלו. התוצאה מכניסה אותו לרשימת חמשת האלבומים הטובים של השנה.


Systema Solar - Systema Solar


מבין שלל האלבומים האלקטרונים שיצאו השנה מדרום אמריקה בחרתי את Systema Solar כמיצג הטוב ביותר של הזרם. אלבום בכורה שופע רעיונות וצבעוניות - קומביה אלקטרונית, סלסה-רגא, דאב ועוד. מי היה מאמין שהמפרץ היפהפיה של טגאנגה יצמיח את אחת הלהקות המבטיחות של השנה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה