יום שישי, יוני 11, 2010

Siembra



האלבום Siembra של וילי קולון ורובן בלדס נחשב לאחד מאלבומי הסלסה הטובים ביותר בכל הזמנים.
התקליט שיצא בשנת 1978 מסמן את פסגת יצירתם המשותפת של וילי קולון - נגן הטרומבון המוכשר והזמר רובן בלדס. Siembra הוא גם האחרון בשרשרת של אלבומי מופת שיצאו תחת הליבל Fania, חברת התקליטים שהובילה את מהפכת הסלסה בניו יורק של שנות השבעים.
32 שנה לאחר שיצא לחנויות יוצאת גרסא דיגיטאלית מחודשת ל-Siembra וזה זמן טוב להקדיש לאלבום ולעומדים מאחוריו מספר מילים.
רובן בלדס, נולד בפנמה ונדד לארה"ב בעקבות הוריו. הוא החל לעבוד בחברת התקליטים Fania כאחראי דואר וכך יצר קשר עם האמנים שהסתובבו במסדרונות. בלדס שכתב והלחין שירים למגירה המתין בסבלנות להזדמנות להציג את מרכולתו.בשנת 1978 אחד השירים שכתב "El Cantante" תפס את אוזנו של וילי קולון וזה שיכנע אותו להעביר את השיר לשותפו ליצירה הזמר הקטור לואה. מילות השיר מיטיבות לתאר את נסיבות חייו הטרגיות של הזמר אשר התמכר לסמים.
למטה, מתוך הסרט El Cantante, המחזת הרגע בו העביר בלדס את השיר ללואה.



השיר הפך בין לילה ללהיט ענק ולשיר הכי מזוהה עם הקטור לואה עד ליום מותו. בלדס שקיבל גושפנקא על הכישרון שלו התקדם למרכז הבמה והחל לעבוד ביחד עם קולון שחיפש שותף ליצירה במקומו של הקטור לואה.


התוצאה המשותפת של עבודתם היא האלבום Siembra שיצא באותה שנה והכיל 7 רצועות אשר כמעט כולן הפכו ללהיטים ענקים. העיבודים לשירים הושפעו בין השאר מהדיסקו ששלט באותה תקופה ועושים שימוש נרחב בבס קופצני וכינורות א-לה-בי ג'יס. אבל אם מנטרלים את העיבודים הפומפוזים והקול של בלדס, שאינו מהמשובחים, אנחנו נשארים עם מלודיות מצוינות ומילים אינטלגינטיות שהולידו וקלאסיקות דוגמאת Pedro Navja ו-Dime.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה