יום שישי, אפריל 23, 2010

אין חדש תחת השמש


שלושה אלבומים חדשים, כולם של אמנים גדולים שלא מחדשים הרבה :

El gran combo de Puertorico - Sin salsa no hay paraiso


זה הוא תקליטים ה-63 של הגראן קומבו - הרכב הסלסה המוביל בפורטוריקו. מיסד ההרכב רפאל אית'יר עדין מוביל את הלהקה וההקפדה על הפרטים בהפקה השירים ניכרת. יחד עם זאת, לא ניתן להמלט מתחושת הדימיון לדיסק הקודם של הלהקה שיצא בשנת 2006 - Arroz con habichuela .
הרצועות החביבות עלי הן El problema este en el coco, La espuma y la hola ו- El comejen .
הקו הקדמי של הגראן קומבו נותר ללא שינוי - צ'ראלי אפונטה, ג'רי ריואס ולואיס "פאפו" רוסריו, כולם זמרים מצוינים אשר ממשיכים ליצר סלסה קלאסית במיטבה. יחד עם זאת, לותיקי הז'אנר שמעונינים במשהו חדש ומרענן הייתי ממליץ לפזול לאי השכן או לניו יורק מכיוון שפורטו ריקו כבר הרבה זמן לא הוציאה מקרבה להקה שמצליחה לחדש.



Ali farke ture & Tumani Diabate - Ali & Tumani


אלבום המשך ליצירת המופת של נגן הגיטרה עלי פארקה טורה ונגנן הקורה טומאני דיאבט - In the heart of the moon.
למעשה מדובר ברצועות שהקולטו במהלך סשן ההקלטות לאלבום הקודם שארך כשלושה ימים. איכות הרצועות מצדיקה הוצאת תקליט נפרד אבל רוחו של האלבום דומה ל- In the heart of the moon ועדיף היה לו היו השנים נמכרים כדיסק כפול אחד. החידוש היחידי הוא השתתפותו של הבסיסט הקובני המנוח אורלנאדו "קאצ'איטו" לופז שהובא כשחקן חיזוק אשר בגאונותו הרבה מצליח להשאר ברקע ורק להעניק צבע בסיס לטומני ועלי.



Cesaria Evora - Nha Sentimento



נדמה שמאז שהגיעה לשיא תהילתה העולמית, לאחר Cafe Atlantic שיצא ב1999, לא הצליחה סזאריה אבורה לשחזר את הקסם שאפף את אלבומיה הראשונים. העיבודים,המנגינוות וההפקה בכל תקליטיה הינם דומים ולמרות שהם תמיד נעימים לאוזן אין הם מספקים את חווית הגילוי שמעריצי מוזיקת העולם מצפים לה. האלבום החדש אינו יוצא דופן ומכיל מספר morenas ו-coladeras אופיניים לאיי קאבו ורדה. זה אלבום שינעים לכם כל אחר צהריים אבל הוא לא מכיל משהוא שלא שמעתם בעבר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה