יום רביעי, מרץ 15, 2006

Ven, ven, ven.. pa' que tú veas cómo está el tren

אני אשלם הרבה בשביל להיות נוכח בסיבוב ה"חמישים שנה" של הואן ואן.
מאיטו ישיר את "
soy todo" עם הזמר המוביל, שבימים אלו עושה את ימיו הראשונים בקונסרוטוריום למוזיקה של הוואנה. אנג'ל בונה ופדריטו קלאוו יעשו אחד לשני קול שני, פופי ירביץ סולו של 10 דקות ב"La bomba soy yo" וצ'נגיטו יכה אולי בפעם האחרונה על הקונגס.

מיטב האומנים הקובנים יעלו לחלוק כבוד לפורמל האב כשבקהל,פידל ירביץ "Dile que no" ובשמים, בני מורה יוביל רואדה של כוכבים.

בואן ואן מחליפים דורות, חואן פורמל כבר לא מופיע מחוץ לקובה ואת ההרכב מוביל, סמואל פורמל (הבן של) מי שככל הנראה ייקח את ה"רכבת" לחגיגות החמישים ובשאיפה אף מעבר.

רוב הקהל שגדש שבוע שעבר את הקאברט סובאג' בפאריס (כולל עבדכם הנאמן), כלל לא נולד כאשר הואן ואן החלו להופיע לפני עוד מעט (2007) ארבעים שנה.מרבית חברי הלהקה התחלפו, וזו היתה הפעם הראשונה שראיתי את הלהקה בהרכב שהתגבש מתחילת המילניום והוציא בשנה שעברה את האלבום המצוין "Chapando".

ההופעה התבססה כמט כולה על האלבום האחרון. השירים שהלחין "פופי" פדרוסו, עזבו ייחד איתו ומאז לא מבוצעים ע"י הלהקה וחבל שכך.למרות שהופעה הייתה מצוינת, הצטערתי שהרפרטואר הישן שלהם לא זכה לייצוג שווה.

הלהקה פתחה עם Chapando של רוברטון, הטרק שגם פותח את האלבום והמשיכה עם מאיטו

ו" Hop con birdland Tim " מתוך "Van van live en el malecon". מאיטו כהרגלו, זועם, מטיף וללא מאמץ גרר את הקהל לשירת נה נה נה (Hey jude ) מאולתרת.


רוברטון ויאני

אחר כך הגיעה תורה של יאני ואלדז שביצעה את Despues de todo המוצלח שמבין שני שירי הסולו שלה באלבום. יאני התקשתה להחזיק את הקהל ובמידה מסויימת, אכזבה אותי ולא הצליחה להרשים לאורך כל ההופעה, מבחינתי תוספת מיותרת. לעומתה, ללה רוזאלס הוא פלפל אמיתי, שאחראי לשנים מהביצועים הטובים ביותר בדיסק וגם בהופעה החיה, אני כמובן מתכוון ל 'Corason' 'Anda ven y quereme'.

ללה רוזאלס
הרגשתי קצת כמו בהופעה של שלמה ארצי. כולם מכירים את כל המילים בע"פ, כולם מחייכים, ובקבוקי הוואנה קלאב עוברים מייד לייד. רק סינגולדה לא היה.

אבל מי חושב על סינגולדה כשמאיטו מקדיש את "Soy Todo " המופלא לכל הלטינים בקהל ובהמשך השיר מוריד ביחד איתו 5000 צופים על הברכיים לתפילת "Ay Dios Amparame".

מאיטו המשיך ללהטט ביחד עם "Agua". לקראת סוף השיר הוא הכריז על תחרות "נענועי אגן" שבמהלכה עלו לבמה מיטב ה"Jinteras", אלה ששיחקו אותה וכבר נמצאות מזה זמן בפאריס. אחת אחרי השנייה הם שמחו להראות לנו שהם לא שכחו את הטריקים שגרמו לכמה צרפתים מעלי שייבה לעלות אותם על מטוס ישיר לארץ הבאגט.

מאיטו ריוורה

הואן ואן לא מסתתרים מאחורי צעדי ריקוד מתוחכמים, הופעה נוצצת או כורוגרפיה מתוחכמת. הם מביאים את הקהל לאקסטאזה אך ורק עם בעזרת מוזיקה גאונית ויכולת וירטואוזית של חברי הלהקה.

ואגב עד להופעת החמישים ולסיבוב הפרידה שארגנתי לחואן פורמל יש עוד 11 שנה ולא נראה לי שהוא אמר את המילה האחרונה...וטוב שכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה