יום שישי, פברואר 11, 2011

כליזמר


כבר הרבה זמן שאני עוקב אחר הרנסנס העולמי של מוזיקת הכליזמר . לצערי, עד היום לא הצלחתי לאתר את הלהקות המובילות אשר באופן שיטתי מנפיקות אלבומים טובים. והנה לאחרונה כבשה את אוזני להקה מצוינת מפולין בשם Kroke. מעיון קצר בביוגרפיה של הלהקה אני בטוח שלאלו מכם אשר מצויים ברזי הז'אנר איני מחדש דבר, אבל מי שלא ניתקל בשם מומלץ בחום לבדוק.
Kroke הוא הכינוי ביידיש לקראקוב, פולין, שם פועלים חברי הלהקה קרוב לשני עשורים. ההרכב הנוכחי מונה שלושה נגנים המנגנים בקונטרבס, כינור ואקורדיאון.
הפריצה של ההרכב לתודעה הבינלאומית היתה בעקבות השתתפותם בפסקול של "רשימת שינדלר" משם היתה הדרך קצרה לאלבום ראשון שיצא בשנת 1996 ונקרא "Trio" כולו יצירות אינסטרומנטליות.

מתוך הדיסקוגרפיה שלהם בחרתי להמליץ דווקא על האלבום East meet East שיצא בשנת 2003 בו משתפים חברי ההרכב פעולה עם הכנר האמריקאי ניג'ל קנדי ומבצעים יצירות מהרפרטואר של Kroke לצד מנגינות עממיות מסורתיות מהבלקן.
כבר מספר ימים שאני מתענג על הצלילים של Ajde Jano, Eden ו Ederlezi (מתוך פסקול שעת הצוענים) ומצטער שאין לי כבר סבא וסבתא לחלוק איתן את השמחה הגדולה שטמונה במוזיקת העצב היהודית.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה