יום שבת, אוקטובר 09, 2010

סלסה - סקירת אלבומים


הנה סקירה קצרה של מספר אלבומי סלסה שיצאו לאחרונה. רובם אינם מבריקים אבל מצאתי אותם ראויים לסיקור מכיון שהיוצרים שלהם הם אמנים שהוכיחו את עצמם בעבר ואני עוקב באדיקות אחרי הקרירה המוזיקאלית שלהם:

Manolito y su Trabuco - Una Vez Mas


ב 2007 הוציאה הלהקה את אחד האלבומים הטובים של העשור (Hablando en serio) אולם לאחר מכן היא לא הצליחה לשחזר את הרמה הגבוה שהציגה בתקליט. אחד מחברי ההרכב הכי מזוהים עם הלהקה, הזמר סיססטו "אל אינדיו" יורנטה, הודיע על פרישה מהלהקה לטובת קריירת סולו ושני האלבומים שהלהקה הקליטה (Beat cubano ו-Control) אכזבו ולא עמדו בציפיות המבקרים והקהל.
כעת עם "Una vez mas" נראה שהלהקה יוצאת מהמשבר עם אלבום המכיל להיטי טימבה דוגמת "La Noche" ו-"Mi pilosofia", דואט עם Paulito FG.
את אל אינדיו החליף אל נורו ( El Noro ) אקס Salsa mayor וכיום חבר בלהקתו של Pupi y los que son son והוא מוסיף צבע וכוח ברג'יסטרים הגבוהים לצידם של ריקרדו אמארי ומיאמי ולדז, חברי ההרכב הקבועים. אל נורו גם שר את
אחד השירים הטובים באלבום, דווקא סון מונטונו בשם Santiago אשר ניחן בגרוב יוצא דופן ומעוטר בסולו פסנתר יוצא דופן של חוזה לוגו פסנתרן הבית של ג'ילברטו סנטה רוסה.
בסך הכל, למעט קצת בלדות מעצבנות של ריקרדו אמארי, אהבתי את התקליט ואני מאמין שהוא מבשר על חזרתה של הלהקה לתלם.
לשיפוטכם :






Spanish Harlem Orchestra(SHO) - Viva la Tradicion


ה SHO משופעת בכוכבים ונגנים מעולים ולכן בכל פעם שהיא מוציאה תקליט רף הציפיות הוא גבוה במיוחד. Viva la Tradicion הוא אלבומם הרביעי מזה כעשור ולצערי גם הוא, כמו קודמיו, אינו מצליח לעמוד בציפיות. הלהקה ששמה לעצמה למטרה להנציח את הסאונד והעיבודים של שנות השבעים מצליחה לעשות זאת בעיקר בזכות נגנים כמו ג'ימי בוש (טרומבון), לואיסיטו קינטרו (כלי הקשה) והמפיק אוסקר הררננדז אולם היא חסרה את כשרון ההלחנה. כתוצאה מכך, למעט רצועה מקורית אחת ומוצלחת - El negro tiene tumbao אותה מבצע איזאק דלגאדו, היצירות היחידות המוצלחות באמת הם אלו אשר נכתבו ובוצעו במקור על ידי הרכבים אחרים דוגמת Salsa dura שנכתב בוצע במקור ע"י מנוליטו סימונה.


Soneros All Stars - Limpia mi Son



אלבום הבכורה של הסונרוס היה הצלחה מסחררת וקבע רף גבוה מאוד. אלבומם השני, למרות שהופק בידיד סזאר "פופי" פדרוסו לא הצליח ליצר אצלי את אותה התרגשות וכעת הם עומדים למבחן האלבום השלישי. מנהיג ההרכב יאנס בודגן גייס להרכב את אחד הווקליסטים האהובים על בקובה - El nene והסינגל הראשון ששוחרר - Limpia mi Son בהחלט מבשר טובות .






Gilberto Santa Rosa - Irrepetible


הבעיה העיקרית אם ג'ילברטו סנטה רוסה היא שהדחף לעמוד בסטנדרד מסחרי של הוצאת אלבום בשנה גורם לו להתפשר על איכות החומרים שהוא מקליט ומבצע. Irreptible בניגוד לשמו הוא אלבום שחוזר על עצמו עד כדי מיאוס . עוד אלבום משעמם רווי בלדות סתמיות ושירי סלסה רומנטית שאינם תורמים במאום לרפרטואר המפואר של סנטה רוסה.

להורדה (למי שמתעקש)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה