יום שני, אוגוסט 23, 2010

יסמין לוי - קטעי בונוס

באופן עקרוני אני נגד הוצאה מחודשת של אלבומים קיימים. בדרך כלל הוצאות שכאלו נועדו למנף הצלחה קיימת באמצעות תוספת של מספר קטעים שהושמטו מהאלבום המקורי. אלבומים טובים הם יצירה שלמה אשר זכתה להכרת הקהל בזכות טעמו של המחבר והחלטותיו להכניס קטעים מסוימים ולהשאיר בחדר העריכה קטעים מסוג אחר. נשאלת השאלה - מה נשתנה?
ובכל זאת כשמדובר ביסמין לוי אני מייחל לקריסת תאוריה זו. ואם אמצא בין חמשת קטעי הבונוס החדשים אותם צירפה לאלבום Sentir שיר אחד ראוי הרי שמצאתי עולם ומלואו.
הנה קטע יחסי הציבור שהוציאה הזמרת (מתוך www.musicaneto.co.il) :

" לאחר מכירות של עשרות אלפי עותקים ברחבי העולם, יוצא אלבומה הרביעי של דיוות הלדינו הבינלאומית יסמין לוי במהדורת Deluxe כפולה ומוגבלת, הכוללת מגוון רחב ובלתי שגרתי של תוספות:
5 שירים מהקלטות אולפן שלא שוחררו במהדורה הקודמת, מתוכם, 2 שירים חדשים לגמרי של יסמין: El Canto De La Sirena ו-Algo De Ti, שיר אחד של חביאר לימון (שהפיק את האלבום), El Amor Contigo מתוך האלבום בביצוע אקוסטי וגרסת פופ של המפיק קיפר (Kipper, שעבד עם סטינג) לשיר המוכר והמצליח – Me Voy מאלבומה השני La Juderia. אגב השיר הזה (המקורי כמובן) זיכה אותה בפרס על יצירה מקורית בקטגוריית מוסיקת עולם בדצמבר 2008.
בנוסף, תוכלו למצוא במהדורה סרט דוקומנטרי שמציע הצצה אל תהליך יצירתו של האלבום וחוברת תווים ל-4 משיריה של יסמין לוי (טעימה קטנה לקראת הוצאתו של ספר תווים הכולל את התווים לכל שיריה של יסמין).
זו הזדמנות מצוינת למי שעדיין לא רכש את האלבום המעולה הזה וגם למי שכבר יש..."

באופן אישי עוד לא הזדמן לי להניח את ידי על הדיסק אבל הנה הגרסא המדוברת של Kipper ל-Me voy






ואם ביסמין לוי ובגרסאות בונוס עסקינן, הנה דואט שלה עם הזמר הטורי אברהים טטליסס שלא עשה את דרכו אל דיסק הבונוס וחבל שכך.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה