יום שבת, אפריל 04, 2009

עושים היסטוריה

כבר קרוב לשנה שבקהילת הבלוגים שמסקרים את סצינת הטימבה הקובנית מסתובבים דמואים מתוך תקליט הבכורה של להקת  Havana D'primera . ככל שהשתחרר יותר מידע על התקליט ויותר רצועות ראו אור כך גברה התחושה כי תקליט גדול נולד.
גם אני נמנה על מעריציו של אלכסנדר אבראו, נגן חצוצרה שניחן בכשרון הנדיר להפוך כל סולו שהוא נוגע בו לנעימה בתוך נעימה, מעין ישות נפרדת בעלת חיים משל אשר מתחשק לך לשמוע הלוך ושוב.
למי שרוצה דוגמא שתמחיש את יכולתו של אברו להפליא בחצוצרה מומלץ להאזין בנגן המומלצים של פאריסון לביצוע הנפלא של הילה מומפיה ומאיטו ריוורה ל-Me Voy Contigo שהוספתי לאחרונה.

אבל לא בכשרון הנגינה בחצוצרה של אלכסנדר עסקינן אלא בתקליט מופלא שמבליט את יכולותיו כזמר, מלחין ומעבד מהשורה הראשונה.
Haciendo Historia  הוא שמו של התקליט וכבר מהאזנה ראשונה ניתן להבין שמדובר בתקליט מצוין אשר בטוחני שישרוד שעות רבות ברכב, באי-פוד של כל חובב טימבה ויספק רגעי עונג לרקדנים מבינכם.


Ay por dios que boberia....

Havana D'primera מורכבת מ-14 נגנים!!! רובם נגנו עם אבראו כאשר ליווה את איזאק דלגדו, כעת כאשר דלאגדו עושה חייל ב"יומה" הם חברו לאבראו.
השיר הפותח את האלבום הוא Resumen de los 90 אשר מסכם אחר כבוד את שנות הזהב של הטימבה ומרבה לצטט מלהיטי טימבה של מנולין, צ'ראנגה הבאנרה ולוס ואן ואן. לאחר מכן מגיעים שני ביצועים חדשים לשירים שהוקלטו זה מכבר עם הפרויקט הקודם של אבראו - Grupo Danson:
Mi Musica ו-  Historia Verdadera. זה האחרון הוא מופת של תזמור מוזיקאלי ונפתח עם אקרודיאון א-לה-"ביאנו" קולומביאני שמתפתח לטימבה קטלנית שמכילה מספר שינויי מקצב וקורוס שיהפכו לנכס צאן ברזל.

Como yo no hay dos...

ב-Cuando el rio suena מתגלה אבראו כזמר של ממש. השיר מתחיל במקצב פאנק ומתפתח לסלסה/טימבה בסגנון שמזכיר מאוד את איזאק דלגאדו. אבראו עובר ברגישות על פני מספר אוקטבות, רך בנמוכים וקריספי בגבוהים. 
גם הסון/סלסה  Las cosas de un amigo מוכיח עד כמה רב גונית יכולה להיות היצירה של אבראו.

אני לא בטוח ש-Haciendo Historia ישנה את פני המוזיקה הקובנית אבל הוא בודאי מבשר את בואו של שחקן חיזוק משמעותי במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה