יום שני, פברואר 21, 2022

אימם ביאלדי - תל אביב מחכה לכם

 לא נכחתי מעולם בהופעה של אימם ביאלדי (Imam Bialdi) אבל אני משוכנע שהופעה שלהם בתל אביב תהיה אחת הטובות שהעיר ראתה.

ההרכב שמונה 7 חברים פועל באתונה והוציא נכון לרגע זה שלושה אלבומים מקוריים ועוד אלבום שהוקלט בהופעה חיה.

קשה למצוא מקבילה למוזיקה של אימם ביאלדי במובן הטוב של המילה. אני מניח שאם דוחקים אותי לפינה הייתי ממקם אותם בין פינק מרטיני למאנו צ׳או -  שילוב של צלילים מזרח תיכונים, לטינים  ביחד עם מקצבים אלקטרונים והפקב מהוקצעת.

העושר המוזקאלי הוא רב וחדוות הנגינה בוקעת מקול עיבוד והקלטה.

למרות שיש להרכב קטעים מקוריים אני נמשך יותר לעיבודים המוזיקאליים  שלהם לקלאסיקות רבטיקו ישנות אשר מצליחים להפיח חיים מחודשים בביצועים בני 70 שנה ויותר.

לדוגמא - הלהיט : O Pasatemos  שכתב מנוליס חיוטיס הגדול וביצעה לואנה גאורגקופולו בשנת 1946.


וכאן בהופעה חיה עם מארי לינדה , מי שהיתה אשתו של מנוליס חיוטיס וזמרת בחסד בזכות עצמה, מבצעים יחדיו את Den Thelo Pia.


מאז אלבומם האחרון (2014) הלהקה לא הוציאה אלבומי אולפן חדשים ולא הצלחתי לאתר הופעות קרובות באתר הלהקה. יחד עם זה לא מצאתי אינדקציה לכך שהלהקה התפרקה וכולי תקווה שבקרוב נופתע לגלות אלבום חדש.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה